donderdag 7 juni 2012

Morgen naar PsyQ

To have or not to have...
Morgen mag ik weer terug naar PsyQ. Ik vind het spannend!
Er zijn twee maanden voorbij sinds ik weet/vermoed dat ik ADD heb... Ik heb vele stukken gelezen, echt 'onderzoek' gedaan voor mijzelf. Maar toch is er die spanning, want... Wat nou als ik het niet heb?

Ik heb genoeg aanleiding om te denken dat ik een keiharde ADD'er ben. Veel van de symptomen zijn voor mij herkenbaar en ik scoor erg goed op de testen die ik online gemaakt heb:-D Volgens mijn vrouw ben ik veranderd sinds mijn zelfdiagnose. Het lijkt of ik me er meer naar ben gaan gedragen, maar het gebeurt echt niet expres. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat zij er meer op is gaan letten... Het zal vast wel een combinatie zijn van de twee.

Maar toch... Zou ik het hebben? Of krijg ik morgen te horen dat ik gewoon een aansteller ben. Of... Sorry Morris, maar je bent autist... Waarschijnlijk zou ik dan een grote grijns op zetten en grinniken. Maar toch, wat als ze dat zou zeggen tegen mij? Of wat nou als ze zegt dat ik Borderline heb... Of HIV... Ik heb al zat hilarische situaties voor me gezien, fantaseren blijkt leuk.

Leuker nog zou zijn als ze zou zeggen: "Nou Morris, je bent zo vreselijk uniek! Wat jij hebt is miljoenen waard" of "Ongeloofelijk, we hebben het er met 20 man over gehad, maar jij hebt een nieuwe unieke combinatie van talenten... We gaan je aanbevelen bij een filmmaatschappij als scenarioschrijver..." en dat dan de telefoon gaat waar aan de andere kant van de lijn Steven Spielburg zit, die ongeduldig vraagt of ik er al ben...

Het zal wel niet allemaal... Waarschijnlijk krijg ik gewoon te horen dat ik ADD heb of een variant met een 'h-tje' erin... Ook dat laatste zou me verbazen, maar 'het gecombineerde type' zou nog wel een beetje kunnen... Dan moet ik een nieuwe blog gaan schrijven haha...

Ik hoop op...
Ik heb een bepaalde verwachting van mijn bezoek morgen. Ik hoop echt dat het volgens die verwachting gaat, want ik vond het al vreselijk lang om 5 weken te wachten!

Ik hoop dat ik morgen een behandelplan krijg. PsyQ gebruikt in al haar behandelingen medicijnen als Ritalin en Concerta. En om eerlijk te zijn snak ik daar naar! Ik zou wel eens willen weten hoe het is om geconcentreerd te zijn, zonder afleiding ook 'niet-leuke' dingen te kunnen doen.

Daarnaast hoop ik op een stukje persoonlijke coaching. Ik heb geen zin in een groep moet ik eerlijk zeggen. Dan zal ik weer op een avondje in de week met de bus ergens heen moeten rijden, tussen allemaal mensen die ook iets 'raars' hebben. Ik geniet van de Fora die ik lees, maar om die mensen in 'real life' te ontmoeten zou ik best eng vinden.

We zullen zien...
Ik kan lang en kort speculeren over morgen. Ik zal het om 10.00 uur gaan beleven. Waar ik absoluut niet op zit te wachten is om een aantal sessies testen te gaan zitten maken. "Mijnheer Monopoly, komt u over vier weken maar terug, dan gaan we een testje doen... Het resultaat komt over zes weken, we verwerken tegenwoordig de  testresultaten in China... Dat is goedkoper weet u wel..." Als ze dat doen, dan denk ik dat ik een particuliere psych ga opzoeken...

Enfin... We gaan het zien. Ik ben dit blog gestart met het oog op de behandeling. Ik moest lang zoeken naar hoe PsyQ werkt. Ik hoop dat in mijn volgende blogs bij te gaan houden. Vooralsnog vind ik het nog steeds leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vlink