vrijdag 13 juli 2012

Mijn derde coachingsgesprek bij PsyQ dd 12-7-2012

Hoe gaat zo'n gesprek ongeveer?
Net als de voorgaande keren hebben we de afspraken van het vorige gesprek nog even aangehaald.

Weet u ze nog?
- Elke morgen om 6.30 hardlopen
- Op woensdag een administratiemiddag inplannen
- Ruimer plannen (daarover schreef ik dat ik dat niet ging doen omdat ik dacht dat het niet zou werken voor mij)

En de afspraken van daarvoor:
- Op tijd opstaan (dat was toen 7.00 uur)
- Op gezette tijden eten kopen en koken
- Sporten op dinsdag en donderdag
- Op tijd naar mijn nest gaan
- Enz.

Per punt hebben we geevalueerd hoe het ongeveer gegaan is.
En ik moet zeggen dat ik niet helemaal tevreden ben over mijzelf.

Pieken en dalen volgen elkaar snel op. De grove lijn is overigens wel goed zichtbaar en zeker positief. Ik kom 80% van de tijd op tijd mijn nest uit en ga er zelfs 90% van de keren op tijd in (de afspraak was tussen 23.00 en 0.30 uur).

Het koken gaat ook vaker goed dan slecht, ook daar is progressie.
Het sporten is er een beetje bij ingeschoten, ik kamp met diverse terugkerende blessures. Met name in mijn nek en in mijn rug heb ik vaak last van verkrampte spieren. De fysio heeft het opgegeven en me doorgestuurd naar een ostheopaat.

Daarom heb ik slechts twee keer hardgelopen in de ochtend. Mijn avondsport ging overigens wel goed, wanneer ik tijd had en 'fit' was.

Ik heb afgesproken om niet elke dag te gaan hardlopen, maar om de dag (ma, woe, vr). Omdat ik op de dinsdag en donderdag ook al sport.

Nieuw punt op de agenda
Ik heb vandaag twee nieuwe punten op de agenda gezet:
- Planning
- Ontspanning
Over de laatste wil ik sowieso nog een blog posten, ik heb er grote moeite mee namelijk.

Afgelopen maandag had ik een spontane vrije dag. Mijn baas belde op of het mogelijk was om effe een ochtendje voor een middagje om te ruilen (de maandagochtend voor de woensdagmiddag... De woensdag is mijn... JUIST... Administratiedag. Dat hield in dat ik mijn geplande administratie voor woensdag nu op maandag moest gaan doen.

Heel braaf ben ik om 8.15 achter mijn bureau gaan zitten om een dagplanning te maken. Ik had 9 punten staan, variërend van boodschappen doen tot het doen van mijn aangifte Omzetbelasting en het doen van huiswerk.

Ik heb ca 3 punten afgehandeld zoals ik ze gepland heb en eigenlijk daarna niets meer afgemaakt. Het enige dat ik maandag nog gedaan heb is een nieuwe blog schrijven (stond ook op mijn lijstje).
Helaas was de pijp rond 13.00 uur helemaal leeg. Ik kreeg niets nuttigs meer gedaan, maar ik had nog zat punten openstaan. En dan begint er een intern conflict: Ik ben moe en kan weinig meer uit mijn handen krijgen, maar ik gun mezelf ook geen ontspanning omdat ik dan mijn tijd nutteloos besteed.
Vaak eindig ik dan licht depressief en soms zelfs zwaar depressief. Dan verfoei ik echt de ADD... Ik moet zoveel en kan zo weinig. Ik wil niet lui zijn.

Ik heb de planning van mijn week/maandag aan de psychologe laten zien, ze zei direct dat het te vol stond. Dat zei ze twee weken geleden ook, maar daarover schreef ik later op mijn blog dat ik de 'druk' nodig heb om tot prestaties te komen. Vanmiddag lichtte ik toe dat als ik een dergelijke lijst op mijn werk maak, dat ik hem over het algemeen af krijg en ik dus niet begrijp dat ik dat thuis niet kan.

We hebben er twee dingen over afgesproken:
1. Ik plan minder dingen in (3 tot 5 ipv 9).
2. Voor dingen waar ik tegenop zie (moeite met starten) zal ik naar een andere plaats moeten gaan (bijvoorbeeld het eerder genoemde Delta Hotel of Café Engels), ik heb reeds eerder geblogged dat het afmaken van dingen makkelijker buiten de deur lukt dan thuis.

Dat is mijn 'huiswerk' voor de komende tijd.

Bij de gesprekken heeft nu twee keer een stagiaire gezeten. Ze mag meegenieten van mijn gejeremieer en klaagzangen over de ondraaglijkheid van het leven (dit is een grapje).

Ook zij had een tip die voor haarzelf werkte:
Maak een planning van dingen die per week gedaan moeten worden en probeer per dag te kijken wat je wil doen.
Dat is misschien een beetje een open deur (want het is min of meer de manier waarop ik werk), maar samen met de tip van de psychologe zou deze op zich best wel eens waardevol kunnen zijn.
Immers, ik plan mijn hele dagen vaak vol en maak niet veel af. Ik moet het mezelf gunnen om weinig te doen.
Ik zie nu al op tegen het gesprek met mijn vrouw waarin ik uit ga leggen dat ik niet alle klusjes kan afmaken... :P

Het ontspannen is een lastiger punt.
Ik kom namelijk niet tot ontspanning. Ik 'mis' het om ergens in opgezogen te worden. Omdat ik mezelf niet toesta om bij een 'dip' gewoon wat leuks te gaan doen, lukt het me niet om iets te gaan doen. Vroeger had ik een playstation waar ik gewoon gedachteloos achter kon gaan zitten.
Daarnaast heb ik vroeger veel gegokt, ook dat slokte mijn volledige aandacht op. Verstand op nul en gaan.

Op dit moment zijn gok,-en gameverslavingen niet actueel (ook hierover komt nog een blog), maar ik snak er bijna naar om weer zoiets te gaan doen. Mijn hoofd staat nooit stil, alleen door ergens megageconcentreerd mee bezig te zijn, kan ik rust in mijn kop vinden (of ik merk niet dat het druk is).

Omdat ik vroeger in dergelijke situaties ging gokken/gamen heeft de psychologe aangeboden om eens te informeren bij een van de verslavingsdeskundigen bij PsyQ. Als ze meer informatie heeft dan zal ze me dat per mail laten weten.

Slot
Vandaag was ik niet op mijn best. Ik was erg verward aan het spreken tegen de beide dames tegenover mij. Vreslijk van de hak op de tak en soms zelfs midden in mijn verhaal gewoon compleet de draad kwijt. Ik zag in ieder geval aan de stagiair dat ze zin had om naar opdrogende verf te kijken, dat zou interessanter zijn waarschijnlijk:-) Ik neem haar niets kwalijk, ik was zelfs mijzelf aan het vervelen soms... Alsof ik van buitenaf naar mijzelf aan het kijken was en me ineens irriteerde aan een scheve haarwortel of zo... Helemaal van mijn appropos...

Eigenlijk ben ik gewoon trots op mijzelf. Werk gaat goed, het gaat goed met mijn (zwangere) vrouw, financieel staan we er langzaamaan weer beter voor en er gebeuren goede dingen om mij heen.
Ik ben blij met PsyQ. Ik had het niet verwacht van tevoren. Maar tot nu  toe bevalt alles prima.

Er is echter een ding waar ik echt naar uitzie: 2 augustus... Dan zal ik waarschijnlijk beginnen met Ritalin, Concerta of iets anders. Ik kan echt niet wachten! Ik hoop dan meer 'hooi op mijn vork' te kunnen nemen.

PS. De spellingchecker lijkt niet te werken... Excuses voor de spelfouten!

1 opmerking:

  1. Hallo daar, als een nieuweling in crypto-valutahandel, verloor ik veel geld door alleen op de markt te navigeren. In mijn zoektocht naar een echte en vertrouwde handelaar, kwam ik Anderson Johnny tegen die me begeleidde en hielp om zoveel winst te maken tot een bedrag van $ 40.000. Ik deed mijn eerste investering met $ 1.000 en behaalde een ROI van $ 9.400 in minder dan 8 dagen. U kunt contact opnemen met deze deskundige handelaar via e-mail tdameritrade077@gmail.com of op WhatsApp +447883246472 en wees klaar om uw eigen getuigenis te delen##

    BeantwoordenVerwijderen

Vlink